27.6.2016

MINÄ MIE MEIKÄ MEITSI JNE


tb-7
IMG_7758

Suurin oivallus koko Kalifornian reissulla on ollut tuo otsikon sanoma - minä. Ymmärrän, kuinka kliseiseltä kuulostaa, jos joku sanoo löytäneensä itsensä, kun on lähtenyt merten yli seikkailemaan. Mä en täysin lähde sille linjalle - eihän tää oo ollut mikään eat-pray-love-henkinen juttu oikeesti haha :-D Mutta täytyy sanoa, että tekee ihmeitä irtautua normaaleista kuvioista ja olla paljon omien ajatustensa kanssa. Kotona kun tuppaa olemaan kaikenlaista ajanvietettä ja velvollisuuksia, jotka pitävät suuremmat ajatukset loitommalla. Suomessa oon töissä vaateliikkeessä ja siellä suu käy jatkuvasti asikkaiden kanssa ja fokus on pidettävä heissä. Mutta entäs täällä? Ihan yhtälailla keskityn töihin, mutta keittiöstä ei löydy asiakkaan asiakasta. Juttelen paljon Veeran ja muiden työkavereiden kanssa, mutta välillä mieli harhailee omiin juttuihin. JA PUF - oivalluksia nousee kun sieniä sateella.


tb-4
tb-5

Tulevaisuus on ollut usein mielen päällä. Niin - että mitä sitä sitten "isona" tekis? Ihan sinne asti en ajatuksiani ole selvittänyt, että tietäisin tasan tarkkaan, mitä missä koska miten kuka? MUTTA! Vitsit, täytyy sano, että kyllä ihmiset on niin mun juttu. Kaikessa ihanuudessaan ja kamaluudessaan nautin siitä, että saan olla asiakkaiden tai uusien ihmisten kanssa tekemisissä. Täällä me ollaan saman tiimin kanssa neljän seinän sisällä ja tehdään töitämme. Asiasta polkupyörään, töitä tehdään huoletta ilman meikkiä, kun ei kukaan joudu meitä katselemaan hahaha! En edes enää muista miltä näytän meikattuna. Tulevaisuuden tavoitteet on kuitenkin nyt entistä vahvemmin selvillä ja uusiakin on piirtynyt mieleen!

Sit yks vähän erilainen juttu - Onko teille tullut koskaan mieleen, kuinka siisti suomen kieli on? Kuinka monipuolinen ja vekkuli jopa?! Mä tykkään puhekielessä käyttää mielikuvitusta ja hassuja sanavalintoja. Oon nyt kuunnellut englantia kaksi kuukautta korvat höröllä ja tullut lopputulokseen. Lopputulokseen, että englanti on erittäin yksitoikkoinen kieli :-D Ja hyvä niin! En yhtään ihmettele, miksi sitä yleisimmin käytetään. Mutta anna kyllä mahtavat aplodit meidän äidinkielelle!

IMG_7759
tb-6

Mut hei! Mulla olis jäljellä se tärkein ja simppelein juttu kaikista. Sellainen oivallus, jonka haluaisin teidänkin ymmärtävän ja omalla kohdallanne tuntevan myös jossain vaiheessa. Are you ready? 

Mä en elä täällä ollakseni täydellinen, mä elän ollakseni onnellinen. Haluan voida hyvin ja haluan antaa hyvinvoinnille enemmän arvoa. Haluan olla sinut itseni kanssa - niin hyvien kuin huonojen puolten suhteen. Haluan olla armollinen itseäni kohtaan ja muistaa, että oon vaan ihminen. Kaikilla meillä on omat "demonimme", mutta ei parane päästää niitä liiaksi niskan päälle. On energian haaskausta jäädä vellomaan huonoihin hetkiin ja niitä seuranneisiin ilkeisiin ajatuksiin. Ne hetket on sitä varten, että niistä noustaan entistä vahvempana ylös. Oikeesti. 

Pahoittelut täysin hyvin minä-keskeisestä tekstistä. Siitä huolimatta olisin todella kiinnostunut kuulemaan, mitä teidän parhaimmat tai tärkeimmät oivallukset on? Mun viime viikon lemppari oivallus tapahtui, kun luin Saran postauksen siitä, millaisen kuvan Suomesta antaa kun matkustaa ulkomailla. Voin kertoa, että täällä mielikuva Suomesta vaihtui siltä seisomalta pimeästä ja epäsosiaalisesta kauniiksi ja moniulotteiseksi maaksi, jossa osa ihmisistä on hieman ujoja haha! 

KEEP ON SMILING! 

4 kommenttia:

  1. Haa, mulla oli useita samantyyppisiä oivalluskokemuksia itsestäni ulkomailla vietetyn vuoden ajalta! Kai sitä näyttäytyy itselle eri tavoin, kun on irrotettu normaaleista kuvioista, autopilotti ei enää toimi ja arki pitää rakentaa uudestaan alusta alkaen pienistä, itse valituista palasista. Mä myös oivalsin, että sitä on aina invalidi vieraalla kielellä - aivan kuten säkin oot huomannut. Kaikki kivat kikkailut, sanaleikit ja nopeat tilanneheitot eivät vain toimi vieraalla kielellä, ja joutuu sietämään sitä, että ei olekaan entisellä tavalla nokkela. Lisäksi tietysti oppi arvostamaan Suomea ja suomalaisten yleistä luotettavuutta, syviä ystävyyssuhteita ulkomaiden hyvänpäiväntuttujen sijaan, hyvänmakuista hanavettä ynnä muita kliseitä. Opin myös, että elämä menee jaksoissa, päätökset kannattaa tehdä aina loppuviimeksi itse, rahaa ei kannata hillota loputtomiin ja että _kaikki_ pitävät itseään vähän outoina ja hulluina. Nää kuvat on muuten aivan superhienoja! Oisinpa mä sun näköinen. n_n

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. JEE! Oot ihan oikeassa, näyttäytyy itselle eri tavoin! Koska sitä se just on tällä hetkellä :-) Ja harmittaa ihan hulluna, ettei voi olla yhtä vekkuli sanaseppo englanniksi, kun mitä on suomeksi - möö!

      Kiitos ihanasta kommentista <3

      Poista
  2. Kyl se vaan niin on että matkailu avartaa ja oikeesti auttaa ehkä jopa löytämään itsensä. Minuun reissut on vaikuttaneet tosi vahvasti. Viime vuodet on muutenkin olleet sellaisia itsensä etsimisen aikaa. Niin reissujen kuin alanvaihdon myötäkin. Suurin oivallukseni on ehkä se, että asioilla on tapana järjestyä, että stressi on turhaa. Silti en aina muista luottaa, että elämä kantaa, ja stressaankin. Mutta vähemmän, mikä on hienoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllähän se näin on, ja mun mielestä se on aina vaan hyvä juttu! Siis oppia jotain uutta itsestään. Asiat järjestyy aina, tavalla tai toisella, mutta sitä ei välttämättä siinä tilanteessa aina tajua. Joskus voi mennä vuosikin siihen, että äkkää "aivan, noin tapahtui aiemmin, että tää juttu pystyi tapahtumaan" - jännittävää :-)

      Poista